fredag 25. september 2009

Vanskelige valg......

....de er det mange av her i livet. Og når man endelig klarer å ta de så skjer det noe som gjør at det ikke blir som du har bestemt lell. Mye sånne i det siste gitt. Men det store kluet er å ikke la de setback ène stoppe deg eller gjøre deg nedbrutt. For det skjer ju mye deilig i livet i tillegg. Jeg må jo bare tenke positivt og huske hvor bra jeg egentlig har det. Snill kjæreste, god jobb, nydelige barn og verdens fineste barnebarn. Jeg bor godt og har en bra økonomi. Stor familie , med mange som er gla i meg. Jeg har mange gode venner og noen beste venner. Alt dette gjør at jeg er gla i livet og har mye å leve for. Må vel huske å ta vare på de små ting....sette pris på de små ting...være takknemmelig for de små ting! For jeg tror, at vi er takknemmelig for de små ting , så skjer de store tingene. Så no håper jeg at det store skal skje i livet mitt skjer ganske snart. Ikke vinne i lotto (jaja, det hadde vært jævla deilig det å) men noe som kan hålle meg oppe resten av mitt liv. Gi meg styrke til å takle alle nedturer, sterke min tro på meg selv og gi meg tilfredshet. Jeg håper og tror.....så la det skje! La meg slippe å være redd.
Jeg vil ikke være redd for døden, for livet. Det er godt at vi ikke vet hva som skal skje , men det er et helvete å gå å vente. Lure, tenke og kjenne.

De nære ting. (Arne Paasche Aasen)

Ditt sinn monne flyve så vide omkring
det er som du glemmer de nære ting.
Det er som du aldri en time har fred,
du lengter bestandig et annet sted.

Du syns dine dager er usle og grå.
Hva er det du søker, hva venter du på?
Når aldri du unner deg rast eller ro
kan ingenting vokse og intet gro.

Gå inn i din stue, hvor liten den er
så rommer den noe ditt hjerte har kjær.
På ropet i skogen skal ingen få svar.
Finn veien tilbake til det du har.

Den lykken du søker bak blånende fjell
kan hende du aldri har eiet den selv.
Du skal ikke jage i hvileløs ring
men lær deg å elske de nære ting.

Så sant så sant!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar